onsdag 13 oktober 2010

FOTO

När jag är hemma och är sjuk så har jag en tendens att vilja gå ut... och en kan ju inte sätta igång med några stora projekt, så katterna, kaninen, jag och kameran tog en tur runt i trädgården:)



Rosorna blommar fortfarande, eller igen kanske jag ska skriva...


Den här fina rosa rosen fick jag av min vän Lovisa för hm.. det måste bli nästan 3 år sedan, och den blommar mer och mer för varje år... såå söt!


Fina gladiolius
Bara de sista kvar nu som blommar, snart dags att dra upp dem ur jorden och hänga dom på tork över vintern:)


Den här rosen är en av dom jag tog från brorsans trädgård när han dränerade om i sommras, jag trodde inte de skulle klara sig, men alla (ca 10 plantor) utom en klarade sig, och blommar nu:)


Fina svarta violer i rabatten, jag satte dem i ja, juni var det nog, och de har blommat hela tiden sedan dess:)


Och årets största stolthet:)
Mina chilli plantor, jag sådde frön i mars och så har plantorna kommit sakta med säkert hela sommaren, så har det kommit frukter, men de ar varit gröna, men nu när det börjar bli så kallt så har vi tagit in plantan, och VIPS så blev chillin röd:)
Så i helgen ska vi nog laga lite chilli-stark mat:)


Inga kommentarer: