onsdag 20 oktober 2010

två dagar...

... till helgen

Jag längtar!

Är så trött, men jag skyller på mörkret... Jaja, det är väl bara att krypa i säng så blir jag nog lite piggare:)

Har haft en sådär start på veckan
I måndags ringde jag veterinären för Masen har ju haft så ont i sitt högra bakben, så fick vi den sista tiden de hade den dagen, vilken var 14:30, så hem från jobbet rysligt tidigt för att hinna hämta Masen och åka in till Sala.
Hon trodde inte det var någon skelettskada men ville för säkerhets skull att vi skulle boka en tid på Strömsholm för röntgen och ortoped besök, vilket jag gjorde när vi kom hem, och då fick vi tiden 9:30 dagen efter, alltså tisdag,
Jag tar vår andra bli till jobbet på tisdagsmorgonen, för Magnus har tagit ledigt så han kan åka med Masen, när jag kommer till jobbet är framdäcket PLATT, jag ringer Magnus som får komma och kika på det EFTER att han har varit på strömsholm.
SOM TUR ÄR så är det ingen skelettskada, och med antibiotika och smärtstillande så hoppas och tror vi att masens bakben blir bra, Men 4 timmar fick de vara på strömsholm... så när magnus kommer för att kika på bilen är däcket så patt att det går inte att köra med det, så det blir att snabblaga det med skum och köra hemmåt i 60 km/h för honom, nu har vi alltså bytt bil, så jag kan åka hem i lugn och ro med den nyare bilen... Ja, och under allt detta så ska man ju jobba och så är det sååå högt tryck på jobbet, och det är ju bra, men det blir lite mycket ibland...
Men idag har allt gått bra, jobbet har flytit på och bilen rullat, masen skuttar fram på 3,5 ben men är vid gott mod.
Nu kan bara resten av veckan bli bättre..

Imorgon är det en vanlig dag, inget spec som ska ske, vad vi vet ännu!
På fredag ska jag jobba i bassängen för ovanlighetens skull, men det ska bli kul!
fredag kväll är det innebandy, en sjukgymnast på jobbet ska tejpa upp min vänstra häl så jag kanske slipper springa på tå denna gången... så det ska bli skoj med innebandy:)
på lördag får vi se vad som händer på dagen, men på kvällen blir det party party!!
på söndag ska jag och Magnus på Grease i Västerås! ska bli sååå kul!!!

MEN nu är det sussa som gäller!

EN rolig sak är att en av mina bilder från älgjakten som jag skickade in till VLT kom med i tidningen på "veckans bild" 4.e gången jag skickar in, 4.e gången min bild är med i tidningen!!!
SÅ SKOJ!!

SES!!

Inga kommentarer: