söndag 16 januari 2011

helg.....

I lördags när jag gick upp vid 9 gick jag ut i köket, kikade ut genom fönstret och där under grannens fågelstuga stod den här filuren och käkade:)


Ser du något konstigt med grannens hus???


Justdet, det låg ett rådjur där:)
Hon käkade, kissade, gick och sparkade i snön och sen kurade hon ihop sig där intill husväggen:) varmt och skönt!


Under lördagen pysslade och donade hemma, jag hade ju varit så duktig att städa hela huset i fredags så det fanns mycket tid att göra sånt där annat roligt:) Jag målade ett skåp som jag ska ha som medicinskåp i badrummet, och, ja, lite sådär småplock:)
Sedan åkte vi och kikade på innebandy!

Derby mellan Sala Silverstaden och Sala IBF
brorsan och halva vår bekantskapskrets spelar i Sala IBF så självklart höll vi på dem!!!


Brorsan i koncentration innan tekning.

Här är innan matchen:)

Matchen slutade 8-9 = VINST för Sala IBF
Efter matchen åkte jag, Mange, mamma och pappa till Rhodos och käkade pizza:)

Kvällen bjöd på film och lördagsgodis.. tyvärr så var filmen heeeelt värdelös, Black death, handlade om pesten.. eller ja, handlade och handlade.... ingen direkt handling lixom... när, inte ens sevärd enligt mig.

Idag har Magnus städat i garaget, jag har bakat tekakor, och massa annat småplock har vi ju oxå hunnit med:)
Nu ska jag gå och lägga mig, Magnus blir säkert uppe ett tag till för han börjar jobba skift nu så han jobbar eftermiddag den här veckan... Så det kommer bli lite konstigt för när jag kommer hem är jag helt själv.... göra alla kvällsbestyr och gå och lögga mig SEN kommer han hem:/
Jag menar nu inte att jag för GÖRA allt själv, för vi hjälps ju åt med allt hur vi än jobbar, men jag kommer ju att vara själv, men varannan vecka är han ju hemma sen ett par timmar tillbaka när jag kommer hem:)
han jobbar alltså ~5:45 - 23:20 med ledig fredag
~13:45 - 14:20

På ett sett är det ju oxå "skönt" att få vara lite ensam ibland:)

NU ska jag gå och sussa!

SES

Inga kommentarer: