fredag 11 februari 2011

Min lilla viking:)

Knutte håller ju till i sin vinterbur på altanen:)
Och nu när det är såhär -5-10 (eller kallare) grader så är han som piggast:)
När en annan tycker att det är lite mer skönt ute då tycker inte Knutte att det är någe skönt, det är väl för att det blir så fuktigt när det är varmare...


Imorgon är det dags att städa buren och det har ju pratats om att det ska bli sol så han ska få vara i sin sommarbur, fast den står på altanen den oxå, med massa halm i, och så ställer jag upp kompostgallret så han kan skutta runt bäst han vill:)

Knutte älskar att bli kliad! såfort man börjar klia honom tar han ett litet skutt och börjar tvätta sig, eller den som kliar:) Han är så go´ och i sommar ska han kanske få ha en liten kompis i buren:) Men först måste vi till veterinären, annars kanske det blir lite många kompisar....

Ikväll blir det soffmys, orkar inte mycket annat, efter jobbet tränade jag i bassängen i ungefär 1,5 timme, sedan när vi kom hem skottade vi snö i 2 timmar, jädrar vad det hade drivit!!! på vissa ställen var det nog en halvmeter! Och vallen ut mot gatan som blivit när de hade plogat var inta att leka med, bara att ställa bilarna ute på gatan och börja skotta, sen var jag helt slut!

Men nu har vi käkat och sitter i soffan, och jag tänker inte flytta mig så långt nu, vi har gjort vårt´idag!

Nu kikar vi på svenska rallyt.. skulle vara kul att se det live något år..

Ja, så är det! SES!!!


Inga kommentarer: