söndag 6 februari 2011

VÅR i luften?

Lite tidig vår-känsla idag... solen sken och värmde!
Jag, kissarna och Knutte var ute och spatserade idag:) jag satt ett tag i solen på trappen och mös medans Knutte for runt i rabatten och rullade sig på varje snö-fri fläck som fanns...

Men förutom att ha varit ute i solen en stund så har jag städat, tvättat, planterat om lite blommor.

Min fina gummiplanta, eller, en av dem, eftersom jag klipper ner "moderplantan" ganska ofta så får jag mycket skott, Det är en gummiplanta, eller Himalaya-växt, eller vad den nu hette, jag fick den som litet litet skott av en arbetskamrat för flera år sedan. Så fina blad!


Så tog jag ned de röda gardinerna och nu fick katt-gardinen komma upp igen:)


Fin våreld/höstglöd vad man nu vill kalla den, Magnus fick den när han tog körkort i sommras, den har inte blommat om men den är så fin i bladen!


Nu sitter vi och kikar på TV, lika trötta alla 4, Mirma, Masen och Magnus sover, bara jag som är vaken just nu... men vi ska rycka upp oss, kanske, eller så blir det en söndagskväll i horisontalläge i soffan:) Det är ju ändå helg, då ska man ju passa på att vila lite oxå!

SES!!!

Inga kommentarer: