torsdag 23 juni 2011

trädgårdsfix


 Min fina skrinda som jag skrev om tidigare... sååå fin! Nu är den oljad och insidan är inplastad och så har jag planterat fina blommor!
 Någon som vet vad den här  blomman heter? det ser nästan ut som en korsning av hibiskus och petunia... den är väldigt fin!!


Här är iallafall fina små-petunia, köpte dom på Edmans handelsträdgård här i närheten de hade jättemånga och jättefina! 9:- styck!! härligt:)



Och så våran rosrabatt... 
Igår grävde vi bort allt ogräs, nästan... idag grävde Magnus bort det sista, men nu är det klart:)
Så har Magnus börjat satt kanterna på plats, imorgon ska vi göra klart där och ösa på jord och plantera några tagetes mellan rosorna... sedan ska vi köpa två nya rosor.. vill nog ha två jätteröda! sådär mörk-sammets röda som de brukar vara:)


         Magnus jobbar och jobbar:)

Nu är det snart dags för att sova
Imorgon ska vi som sagt fortsätta pyssla i trädgården och inne, glömde skriva det.. jag har tvättat flera fönster och bytt gardiner idag.. och det blir så fint!!! så jag ska fortsätta lite med det oxå...

Sedan imorgon kväll är det speedwaydags igen... Masarna - Gnistorna... 

SES!!!

Inga kommentarer: