tisdag 13 september 2011

Födelsedagstårta...

 Ikväll var jag ju bara tvungen att bjuda på födelsedagstårta!

 En halv skinkbit, en liten ostbit, nykokt torsk, katt-tonfisk, whiskas-kyckling i sås och till det bjöds en uppvärmd gräddmjölk.... MUMS... tyckte nog katterna:)


Födelsedagsbarnet fick först.. överlycklig!
Började med grädden och sedan hugg han in på ostbiten (!) för att sedan smaska i sig fisken så det stänkte över halva köket... Glad kisse!!

Och Mirma fick såklart oxå smaka:) men hon var lite förbryllad över att det var så mycket att välja på! 
Så jag la upp lite mer whiskas i vanliga matskålen då gick det bättre...


MMMM vad mumsigt:)

Själv tog jag mig lite glass i hopp om att halsen skulle lindras lite... och det gjorde den, för stunden, men nu är det tillbaka igen.. SUCK! nu får det bli en SYX!

Usch usch vilket ruskväder det är ute! det är väl Katia som har kommit...  hua hua... var ut och tog in Knutte i buren, vi höll på att blåsa bort båda två!

Men nu är han inne i sin bur och jag är inne i säkerhet så nu är det bara kissarna som ska lockas in från gården.. men det brukar inte vara ngt problem... vet inte ens om de är där.. de gillar inte heller att vara ute i det här vädret..

SES!!!


Inga kommentarer: