onsdag 21 september 2011

Knutte.....

Knutte har ju varit så blöt på bringan så jag har beställt tid hos veterinären för att kolla upp tänderna så de inte har växt för långt eller åt något fel håll..... Men igår när jag skulle stänga in Knutte i buren för natten, då var han alldeles blodig!!!!!! hua!!! 
Jag for in och kollade honom i ljuset men hittade inget sår, pälsen på bringan var väldigt tovig och smutsig och så är han kal på hakan och halsen, men inget sår.. jag såg till att han hade MYCKET torrt hö och halm i buren och bra mat, idag har han varit instängd i sin bur hela dagen, fick komma ut en sväng i em. och nu ikväll har jag badat honom och nu är han inne:)

Inatt får Knutte husera i tvättstugan på tidningar, hö och mysig handduk... och god mat och äppelkvistar:)

han ser lite ruggig ut på bilderna, men han är lite tunnhårig just nu och så är han ju nybadad, imorgon kommer han se lite fluffigare ut:) 
Fluffig och lukta kokos!

imorgon eftermiddag ska vi till veterinären, tur jag har så snälla arbetskamrater så jag kan gå hem tidigare och åka in med Knutte.. ska bli intressant att höra vad det kan vara....bara hoppas det inte är ngt allvarligt.

Nu ska jag dricka vatten och sedan duscha!

SES!!


Inga kommentarer: