tisdag 13 maj 2008

bråda dagar:)

Idag är det hemmamatch mot Bajen!

Masarna - Hammarby "norrland" mot fjollträsk;)

så jag kan ju inte förberede så mycket inför födelsedagen ikväll som jag skulle vilja, så jag gjorde nästan allt igår:) förberedde smuldegen till pajerna och plockade fram porslin och så...


Så imorrn smäller det då är man ellt helt år äldre! 24 år har man hunnit med då!

och så har jag löst två mysterium:

1. vi har letat och letat och letat efter nyckeln till altandörren, vi har rivit ut hela städskåpet där den hängde senast vi såg den, vi har plockat ur hela byrån i hallen för det fanns ju en risk att den hamnat där, Magnus har fått leta igenom alla sina byxor och tröjor om den skulle ligga i någon ficka...
SÅ i lördags när jag tar ut dammsugaren så hänger den där, snygt och prydligt på dammsugarslangs- hängaren..... Nu låter det ju som att vi typ aldrig dammsuger men det är ju det som är det mest irreterande, vi har ju dammsugit många gånger sedan vi började leta efter den där nyckeln, men då tydlgen inte sett att den hängt där... så nu är det löst!

2. Jag har tyckt att det luktat så gott i vårat vardagsrum några dagar, och jag har funderat vad det kan vara, vridit och vänt på blommorna men inte hittat något, har funderat på om vinden ligger på från någon hägg eller så men icke.. men så igår, när jag pratade med mormor i telefonen så går jag runt och sniffar och kikar.. då ser jag att en av mina porslinsblommor blommar!!! ååå den är så fin! å luktar så gott:) jag hade absolut inte trott att DEN skulle blomma, jag har alltså haft den i kanske 3-4 år och den har aldrig blommat! men nu gör den det! åå jag blev så lycklig:)


Bilder kommer!

Inga kommentarer: