söndag 2 november 2008

Helgen

Vilken härlig helg jag har haft!!!!!

Började med att sluta 12.30 i fredags:) alltid lika skönt att komma hem tidigt å städa å dona, så är det lixom klart sen!!! SKÖÖÖNT:)

När älsklingen kom hem käkade vi sen hann vi faktiskt måla golvlisterna en första vända med kvist-lacken:)



I lördags var vi ut och gick en sväng... Gick in till rondellen och kollade på nya rastplatsen dom har gjort vid Evylund... (nya väg 70 alltså) verkligen fint!! Allt verkade väldigt välplanerat på något sett! och lite yrkesskadad som jag är så tyckte jag det var väldigt bra handikappanpassat!
den lilla promenaden blev iallafall 6 km så det var skönt att komma hem, man blev lite trött i benen:)

Hände en liten skön grej på vägen in... VI mötte en av de som jobbade med att sätta upp viltstängsel... Han tittade på oss och jag tänkte bara hejja och sen gå vidare.. men han hann före med at säga:
Nä, men vars har ni skidorna då? Har ni tappat dom eller? (på bredaste norrlänsdkan) (det ska kanske tilläggas att vi gick stavgång) så jäkla skön kille!! hihihihi Magnus och jag bara skratta och jag svara att "ja, men vafan! det finns ju ingen snö!:) det var lite kul hihi:))



På eftermiddagen bar det av till västerfärnebo för däckbyte och lite mat i magen:)
och lördagskvällen gick åt till att måååååååla alla golvlister.....













Idag söndag har jag varit jätteduktig och gjort köttbullar!!! *ler stolt* Älg från storskogen, Rådjur från Västerfärneboskogarna och Gris från by´nn mer naturligt kan det väl inte bli!? Riktigt mumsiga blev dom iallafall... det tyckte även mange, masen och mirma så jag hade det lite kämpigt att försvara mina köttbullar! hihihi



















Har varit in en sväng till Västerås och lånat en borrmaskin av PeGe och var iväg och köpte penseltvätt..... och nu är vi där igen.... MÅÅÅÅÅÅLA MÅÅÅLA MÅÅÅÅÅLA.... men snart... snart är vi klara!

1 kommentar:

Anonym sa...

du verkar ju haft fullt upp i helgen du=) hur är det annars med elin då?? kram kram