söndag 4 januari 2009

2009


Jag började det nya året med en nyårskonsert med SBO (sala blåsorkester) i Kristina Kyrka klockan 18 på nyårsdagen, det var sååå kul!! och det gick jättebra!!

Alla var helt lyriska efteråt! det är så snopet bara när man spelar konsert, man övar och övar och övar på dessa låtar och så.. hux flux så är det över! på en timme så är dte klart... tack o hej! men det är väl lite det som är kul! när vi börjar igen den 19 så är det ju vårens musik vi får börja nöta på:)

Sedan den 2 kom Ylva (systerdotter) hit och skulle sova över här för första gången!!! vi hade jättekul och mysigt!!




Här kommer lite bilder på aktiviteterna...



Ylva och Masen är ute på promenad....

Jag letade runt i förrådet lite och tog fram mina gamla barbie dockor, hästar och kläder, gissa om det blev poulärt:)





och så bakade vi muffins så klart!!!


och eftersom det var fredag blev det fredagsmys framför bolibompa med popcorn!!!



När Emma kom och hämtade Ylva på lördagen så lämnade hon ett annat yrväder.....


En 35 kilos 10 månaders bernersennen valp...... ojojoj..... den där svansen kan sopa rent vilket bord som hellst!! Men hon är sååååå go Ebba:) var iallafall ute på långpromenad i skogen:) så skönt!



Det var så trevligt så:) Både med barn och djur:)


Det enda problemet är att jag blir ännu mer sugen på en liten (stor:) vovve!


Vet precis vilken jag ska ha!!!!






En brun Flat coated retriver!!

som jag ska träna på apport (fågel), blodspår (eftersök vd jakt och trafikolyckor)
och sökning efter försvunna personer...

2 kommentarer:

Lenis sa...

oh gud vad söta de är flattarna.
Helt rätt hund om du vill ha den till fågel o eftersök. Har en kompis som har två för det ändamålet. Lycka till! Lena

Elin sa...

ja, den är ju helt rätt:) Jag, pappa och brorsan jagar men vi saknar en riktigt bra hund i jaktlaget.. så, jag hoppas på att få tid att skaffa mig min flatte:)
vad härligt med två flattar!!! :)
idag är det ca 117 dagar kvar till speedwayen:)