fredag 30 juli 2010

accessoarer

japp, jag har fixat och trixat så jag ska ha lite snygga accessoarer till min klänning
(här ser du hur den ser ut)

Jag har gjort ett halsband... tror det är lagom långt, kan inte riktigt bestämma mig om jag ska måla några till kulor och förlänga det lite?
Vad tycker du?



Och så idag när vi var in till Västerås så kände jag för att ta en tripp till myrorna, och så hittade jag dessa skönheter!!!!


Dom är ju sååååå perfekta och passade perfekt, ja, förutom mot min lilltå som börjar få en lång historia, men den ska jag ju fixa snart...., men annars så passade dom elt ok, jag klarar noh en kväll med dom!!!! :)

får väl ha ett par foppa med mig på någon hemlig plats så kan jag byta när ingen ser...

och nu undrar du såklart om klänningen har kommit och om den passar?

Nej, den har inte kommit ännu, så jag vet inte om det passar.... hihihi...
accessoarer först, sedan klänningen!!! :)

Förutom myrorna så strosade vi runt lite på stan, var till Clas Ohlson, där köpte vi lite el prylar, Magnus ska skapa ordning bakom tv bänken.....
och så köpte jag en så fin strandväska:) som om jag inte hade någon förut, men de är så bra de där med dragkedja!
Vi gick lite i lite andra butiker, men det var nästan för varmt för att orka prova nå kläder och så.. jag hade velat haft en bolero eller fin kofta med 3/4 ärm, men hittade ingen, så jag ska kolla lite på nätet, har ju fått massa erbjudanden från Ellos så jag ska kika där...

Vi käkade mumsig lunchbuffé på Choys garden (kinamat) och blev såååååå mätta!
och gott var det!
Sedan, efter ett tag, käkade vi glass på "galna glassen"
Man får välja vilken glass smak man vill ha sedan blandar de i nästintill vad som hellst.
Jag tog chokladglass med bounty och jordgubbar och kolasås, det var mumsigt, men...
Hela grejen kändes lite överskattad, det är minst lika gott med vanlig kulglass.. dessutom kostade detta 39:-..... för en skopa glass, 1 bounty (liten kola) och tre jordgubbar + lite sås...
vad kostar tre kulor med sås med "vanlig" kulglass? 25?
nja, det var kul att prova, men som sagt, LIIIITE överskattat.

Nu ska jag fixa och dona lite här hemma, imorrn ska vi vara parkeringsvakter på Dragspelstämman i Västerfärnebo sedan ska jag fara hemmåt för då kommer några från gammel-gamla klassen, alltså, klassen jag gick med i 4-9. Jag och kompis Lovisa har bjudit alla, ca 23 men det är bara 5 som kommer, LITE trist att så få kan (vill?) komma när man väl ordnar ngt, många har verkligen pratat länge om att vi ska ha denna klassträff, men när någon väl tar sig tid att ordna den så bryr man sig inte, alltså, vissa kan ju inte det och det förstår jag, men dåliga ursäkter kan jag vara utan....

Jaja, det ska bli jättekul att ha en liten fest med de som kommer!!!!! var väldigt längesedan jag träffade några av dom!!

nu ska jag gå ner i källaren och hämta mitt dragspel, måste ju öva inför imorgon...

hihihihihihihi

Magnus tycker det är jäääätte trevligt när jag övar dragspel!!!

:)




Inga kommentarer: