måndag 6 juni 2011

Möhippa

Jag har ju inte kunnat skriva någonting här om mina planeringsresor till Uppsala för att planera Lovisas Möhippa.. men nu kan jag äntligen berätta om den här dagen som var sååååå kul!!


Dagen började med att vi möttes vid OK i Uppsala, packade om lite i bilarna och sedan åkte Marina och hämtade Lovisa till vad hon trodde var en pysselträff hos vår vän Anna...
MEN så fel hon hade, Marina åkte in till OK och skulle tanka, då kom vi utrusande från macken och sjöng en sång jag knåpat ihop:)
Gissa om Lovisa blev förvånad!!!

Sedan bar det av till Sunnerstagropen i Uppsala för klättervägg och korvgrillning, Lovisas fina outfit klädde vi på henne på OK macken:) Vi hade tänkt på allt, Lovaisa är känd för att dippa i blodsockret om hon inte äter så hon fick ett bananhalsband för säkerhets skull:)


Lovisa klättrar och Helena som är van klättrare fick agera instruktör och hjälp, vi andra hejjade på med glada tillrop:)


En trött brud efter att ha klättrat upp till taket på medel och SVÅR väggen!! Bra jobbat Lollo!!!!


Sedan var det korvgrillning och fika.... Lovisa fick läsa upp berättelser om minnen som vi skrivit, sedan fick hon gissa vem som skrivit vilket minne:) Men det var ganska enkelt...

Efter lunch blev det omklädning igen, denna gång lite 80-tals gympa inspirerat.. tjusigt va??


För nu var det dags för lite poledance, vissa var mer begåvade än andra... jag hade ingen poledance talang kan jag lova! men vi hade väldigt roligt!

från vänster: Helena, Ellie (i famnen), Ida-Karin, Anna, Marina, Linn, Katarina och jag, Elin
och längst fram Lovisa!

Och visst har vi fina tröjor!!!! Tröjorna fixade en kompis till mig, TACK snälla du!!!!!!!!
och trycket gjorde Marina hemma med hjälp av speciellt skrivarpapper, dator, strykjärn och tålamod:) SÅÅ fina blev det, på våra står det (om du inte ser det) LOVISA <3(hjärta) MATS och på ryggen "TEAM LOLLO"
på Lollos t-shirt står det "JAG <3 MATS" och på ryggen, "blivande fru 2011-07-02"
och på Lollos t-shirt var det lite fler hjärtan runt om:)

Efter poledance så åkte vi till fyrishov för bad och bastu på relaxavdelningen, såå skönt och kul var det!! vi hade det supermysigt!


Och så var det dags för middag på restaurangen Mammas Meze, som låg i ett område som heter Eriksberg i Uppsala då förstås.
SUPERGOD mat!!!! och minst lika trevlig personal! Rekomenderas starkt!! Dit ska jag åka igen!


Hela gänget -Helena som inte kunde vara med hela dagen tyvär.

När vi sedan kom hem med Lovisa stod hennes blivande make där och väntade på henne med en stor bukett rosor:)



Och den här bilden hamnade lite fel, men det är en fin actionbild från poledancen!!! :)



Vi hade en väldigt trevlig dag!!!!

Tack alla inblandade!!

2 kommentarer:

Marina sa...

Underbart rolig och trevlig dag med underbara tjejer och inte minst våran brud som utan att tveka anpassade sig till situationen och hängde på alla våra upptåg utan protester. Mysigt värre och jag tror vi alla tjejer smälte när den blivande mannen stod där i nystruken skjorta och rosbukett och tog emot sin tjej. Vilket par de är. Superkul att de ska gifta sig!!!

Lovisa sa...

Haha... inte de snyggaste bilderna jag sett på mig själv direkt... ;) Men tack för en jätterolig dag!!! Det gjorde ni bra!!! :) Kramis!