torsdag 16 juni 2011

A walk in the park:)

Tog mig en liten promenad med kameran i trädgården idag:)

Fotade alla mina fina blommor:)

 Pelargon som vi fick av Magnus faster och hennes man förra sommaren:)

 Mina från frö, självuppodlade pelargoner... ska bli spännande och se vilken färg de blir:)

 Den här fick jag som tack för fågelbadet av Lasse, och den blommar sååååå fint och mycket! jättestora klasar med både blommor och knoppar!

 På trappen har jag som du ser tre krukor, och såklart pelargoner i alla.... de röda som blommar har jag fått från pappa för tre år sedan, den vita längst ned fick jag från Lasse när jag fyllde år -07 och så är det några nya sticklingar planterade oxå:)

 Den vita från Lasse....
 Och en av de röda från pappa:)

 När jag fyllde iår fick jag denhär fina av mamma och pappa, stjärnöga heter den va?

 Och så min rosa pelargon som jag köpte för två år sedan...

 Rosa fina doftpioner som tyvärr blivit lite hängiga av regnet, men de är fina ändå!

 Mjölkkrukan med tagetes och jakobstege

 Stora smultron... det är en jordgubb/smultron korsning som kallas smulgubbe...

 Min gula fina STORA akileja

 Iris

 Min klematis med vita blommor "sommer snow"

 Vissa kallar dem ogräs... men prästkragarna får allt stå kvar så länge de blommar! Måste ju ha någonting i midsommarkransen!


 Och min fina pion igen:)


SÅ, det var väl en trevlig liten utflykt i trädgården? 

Nu ska jag försöka få några bra bilder på katterna:)

SES!!!


Inga kommentarer: