måndag 25 juli 2011

det borde vara en helt vanlig måndag...

Men det är det inte... någonting står inte rätt till, tankarna går hela tiden till de drabbade i Norge.
Jag känner ingen där, men jag känner med dem som är där.
Det BORDE vara en helt vanlig måndag, alla de som var på Utön (vet ej hur det stavas) borde kanske ha kommit hem idag, de som drabbades av bomben skulle ha varit på sina arbeten idag...
Idag klockan 12 stannade även vi på sjukgymnastiken upp, vi satt och åt men 12:00 hade vi TV´n på och alla satt tysta och stilla i egna tankar, tankar på de drabbade.


*******************************************

I övrigt så har det varit en lugn dag på jobbet, jag bokade remisser på fm och på em for jag runt och städade, pysslade... jag och Helene monterade ihop en ny duschstol till handikapp omklädningsrummet och lite sådant pyssel.
efter jobbet for jag hem, så åkte jag och Magnus och handlade, sedan käkade vi och nu ikväll har jag pysslat med kaninerna och bara tagit det lugnt ute i trädgården...
Stackars kakan (kaninen) har blivit sämre igen, hon har ju gjort illa sitt ben och som det ser ut idag så får jag nog lov att ta bort henne, idag såg hon ut att lida, vilket jag inte tycker hon har gjort tidigare... Jag håller tummarna att hon blir bättre, annars så får jag nog låta henne gå vidare till de evigt gröna ängarna!

Annat som har hänt idag är väl att jag och Magnus har sagt ifrån oss Polen resan som vi skulle följa med på i september, vi skulle åka med "min" orkester, men vi avbokade det nu, av flera anledningar, men främst känner vi att vi behöver spara pengarna och kanske göra något annat, en annan resa, bara han och jag:) och/eller laga katalysatorn på bilen = inte billigt!

Jaja, så är det med det... den som ändå vore gjord av pengar... men, vem f*n har sagt att vi skulle vara lika lyckliga då som vi är nu?

Nu är det dags att sova! 

SES!!


KRAM

Inga kommentarer: