torsdag 5 januari 2012

Semester!

Tänk vad det är skönt att ha semester!

I tisdags sov vi lite för länge, sedan städade vi och röjde i garaget, åkte till återbruket med massa s.k.i.t, skönt att bli av med det!

Så nu när vi målat klart dörren som ligger på bockar där inne så kan vi börja köra in en av bilarna igen! SKÖNT!

I onsdags var jag uppe tidigt (tidigt för att vara oss på semestern), hade klipptid 09.00, sedan var det bara hem och pyssla lite och byta om för att åka in till Hökåsen och bli bjuden på lunch hos Maria, såååå mumsigt! Tack igen för det!!!
Sedan bar det av till Kviksund till Equirehab , ett spa och rehab/friskvårdscenter för hästar!!! 
VILKET UNDERBART STÄLLE!!!

Lugnt och fint och sååå många vackra hästar, det var fotoförbud så jag har inte tagit några bilder, men klicka på länken ovan så ser du hur det ser ut via deras hemsida.

Antar att fotoförbudet är för att det inte ska synas vilka hästar som står där... då det är välmeriterade travhästar och andra tävlings hästar som håller till där ibland...
VI var iallfall där för att Petra, min chefs häst står där, och Maria är medryttare till den, Beyliss som hon heter, så fin och mysig häst, men ack så stor!!!! flera meter hög, tycker jag som är van med islandshästar:)

Det var en jättetrevlig och intressant dag, jag ville helst inte åka därifrån, men jag var tvungen att göra det tillslut...

De har alltså, löpband, vatten-gå-band, vibbplatta med solarium ovanför, spilta med solarium, saltvatten ben-bad... och allt för hästar... och vääärldens finaste stall och ridhus! 
Fast....inget slår ju vårat lilla mysiga stall i Färnbo där vi hade Baron, Teddy, Steinunn och Littlamin :)

på onsdagskvällen var jag och Frida ut och gick, Kila runt, ca 900 m varje varv (mätte med en app idag Frida, det är 900m!) vi gick och gick och kom in i ett skönt tempo så jag tror vi gick 9 varv... SKÖNT!

Idag torsdag då, har jag spelat på ett bröllop tillsammans med stor del av orkestern, Det var väldigt trevligt och maffigt, jag har ju alltid drömt om att ha en orkester den dagen jag gifter mig, och nu fick jag uppleva hur häftigt det verkligen är! ;)

när jag kom hem stod mumsig mat på bordet, kotletter med champinjonsås och potatis, morötter och broccoli:) mmmmmmmmmmmmm

Sedan kikade vi lite på TV och så har vi varit ute och gått, men idag blev det inte 9 varv, vi pallade bara 3 det blåste isbjörnar ute.... TUR att jag har mina broddar för det är verkligen isgata hela vägen runt, och jag är ju bami på hal is såfort jag ser en isfläck... nu spelar Magnus lite Wii- Need for speed- och jag grejar här.. får se om jag pallar vara vaken till hockeyn, den börjar halv 2... och om jag är vaken då så får vi se om jag orkar vara vaken hela matchen! Har iallafall räknat ut att om vi ser hela matchen och lägger oss typ 4 och sover till 10:30 så får vi iallafall 6,5 timmes sömn:)

Blir jobbigt att vända tillbaka det här nästa vecka när man börjar jobba... ujujuj, får se till att gå upp lite tidigare i helgen så man hinner vända tillbaka dygnet lite grann iallafall.

Nu ska jag lägga in ett par bilder ovanför så du har väl redan sett dem när du läser allt dethär!

Ha det så bra!
SES!!





Inga kommentarer: