onsdag 11 april 2012

dags för update!

Oj, jag har visst inte bloggat på ett tag.. igen...
Men här kommer lite uppdatering!

Påsken har varit bra, jag skulle ha både ungar och hundar, men hela syrrans familj blev magsjuka! ja, kanske inte hundarna då, men de tvåbenta! Så då vill ju inte jag träffa dom... hua för magsjuka!!!
Det var väldigt tråkigt att alla planer sprack, inte blev det någon flytt på måndagen heller, de som skulle få flytta till det nyrenoverade storhuset på gården, men men, nu är de friska och får flytta i veckan istället:)


Jo, så det blev mycket pyssel hemma istället den här påsken, men på långfredags kvällen var vi hem till Björn och Sofia och spelade Wii, eller, bara Sofia för Björn var och spelade innebandy, men sedan sammanstrålade vi med honom och gick på fest med lite annat innebandyfolk:)

På påskafton var vi hemma hos mor och far,  käkade påskmiddag och hade det trevligt.


Påskdagen bestod av vedkapning och huggning, jisses vilket tempo vi hade!

Björn bar stockar, pappa kapade, jag och magnus klöv veden i "gamla" klyven och Fia klöv i hydralklyven, en stund stod brorsan på håll och räknade vedträn, på 10 sekunder flög det 13 vedträn in i vedboden!

Vi åt lite mer påskmat och sedan for vi hemmåt, mycket trötta! Men jag stannade kvar ute i trädgården när vi kom hem och krattade, klippte och började "vårstäda" lite där ute:)

Måndagen var ju oxå ledig, så då städade vi hemma och grejjade, vi fick ett infall att möblera om lite, så det gjorde vi, bar ned bäddsoffan till datarummet, som nu fövandlades till kombinerad gillestuga, och så bar vi upp mitt skrivbord, så nu har jag jättebra akustik i mitt "spelrum" och så kan jag sitta uppe när jag ska måla och greja så slipper jag bli sååå kall om händerna!
Nu ska vi bara köpa en hylla och fixa lite så det blir bra!

Skulle verkligen behöva tapetsera om och lägga klickgolv där inne för det är sååå slitet, men vi får räkna på det....

SES!!!!




Inga kommentarer: