söndag 19 augusti 2012

Sista semesterveckan för den här gången..

Jaha, så var sista veckan på semestern slut.. men det känns ok! På ett sätt skönt att komma in i rutiner igen:)

Men, den senaste veckan ska presenteras...

I tisdags minns jag inte ens vad jag gjorde, men jag tror att jag städade , storstädade:)
Magnus pysslade ute och städade han med!

Tror inte att tisdagen bjöd på så mycket mer, vi tog det nog lugnt på kvällen.

i onsdags målade vi staketet, så nu är första målningen klar, en målning till sedan hoppas vi att det är klart:) grått och fint, det kommer före-efter bilder!

På onsdagskvällen åkte jag och Magnus in till Västerås på dejt.... först åt vi mumsig sallad på Kajens fik, mmmmmmmums vad gott det är där!!!

Sedan åkte vi till Hälla och spelade äventyr-piratgolf, det var suuuperkul!!!

I torsdags pysslade vi hemma på dagen, jag göt mer betong och grejjade. Magnus donade med staketet på altanen.
På kvällen var det speedway, Masarna - Rospiggarna  "hatmatch" som VI, MASARNA, vann:) Men vilken rysare det var! Det avgjordes i sista heatet!

Jag hade turen att få se matchen från läktaren, med mamma, pappa och Lasse, det var mycket trevligt att få se en hel match från läktarplats, det blir mer spännande där, för när man står nere på banan är man så koncentrerad på det som händer just nu så man tänker inte så mycket på resultatet och så i heaten, då är jag mest koncentrerad på att hoppas att alla håller sig "på fötterna".

i fredags fortsatte Magnus med staketet, jag klippte gräset och så kom det världens åsk-regn oväder, så jag passade då på att städa i källaren och börja rensa i förrådet! ojoj, vilket jobb! Ska samla ihop massa saker och ställa mig på loppis när jag är klar:)

Lördagen bjöd på sovmorgon, sedan lite pyssel hemma, Magnus kokade lingonsylt bland annat:) På em kom mamma och pappa och hämtade upp oss, vi åkte till Västerås, hämtade upp Magnus mamma och så åkte vi till Hälla (igen) käkade på Pizza hut, och spelade sedan piratgolf (igen) det var lika kul även denna gång:) På lördagskvällen kikade vi på första delen i sagan om ringen, igen:) Alltid lika bra!

Vem som vann golfen?
Jag ledde hela banan igenom, men Magnus gick om på slutet... hrmpf!

Men men, Grattis Magnus!

idag, söndag, blev det sovmorgon, igen... sedan har vi varit och handlat inför veckan, planerat matlista, städat och pysslat, grillat till middag och soffhäng på kvällen:)

Packa jobbväska och förbereda allt.... men men.. det var den semestern..

VI har haft en underbar semester! Med massa mysiga kvällar, trevliga utflykter och härliga upplevelser.

SES!!!


Inga kommentarer: