söndag 14 oktober 2012

skön helg!

Denna helg har varit sådär perfekt:)

I fredags slutade jag 12:15, åkte till mormor och morfar, fikade och snackade lite. Sedan for jag hemmåt, städade, bäddade rent.. ja, sånt som gör att helgen blir exra skön:)
Det blev även fågeljakt... men det är en helt annan historia...;)

Sedan åkte jag och spelade ett litet extrarep med några ur orkestrn, det behövdes för min del, men det känns mycket bättre nu:) När jag kom hem hade Magnus börjat göra pizzadeg:)

Så det blev fredagsmys med hembakad pizza:) mmmmums!

Lördagen bestod av "städdag" på speedwaybanan, vi plockade undan utemöbler, reklamskyltar mm.mm Sedan åkte jag och Magnus hem till Mamma och pappa, de var i full färd med att ta reda på allt älgkött! Så vi hjälpte till med det, jag malde, magnus och pappa styckade, mamma styckade oxå lite, samtidigt som hon forr unt och dukade och lagade mat... :)

Vi käkade och sedan fortsatte vi stycka lite... jag har ju alltid varit med och malt, kommerihåg när jag var liten och satt på köksbänken och malde köttfärs:)

Efter det åkte vi hemmåt igen, jag plockade in mina pelargoner och Magnus fixade med bilarna, kissekatterna fick vara ute med oss oxå, de är så roliga... först vill de inget hellre än att gå ut, sedan när de väl fått komma u blänger de (iallafall Mirma) surt på mig och man kan nästan höra henne säga "varför tvingade du ut mig i det här vädret??!!??!?!?" :)

Men de hade nog  kul iallafall, jagade lite fåglar och sniffade runt lite...

På lördagskvällen käkade vi lite italienskt, MUMS!

Söndagen tilbringade jag nästan hela dagen framför datorn! Höll på med bilder, föra över bilder hit, beställa framkallning dit och fixa och dona... gjorde framsidor till DVD fodralen som jag har mina foto skivor i  men när jag skulle skriva ut dem så srejkade skrivaren så då tappade jag helt lusten!

Men men, senare i em var vi till Sala, kikade på en innebandymatch och gick ut och käkade med Björn och Fia, trevlig avslutning på helgen:)


Jag kommer läggain bilder i det här inlägget, men jag skulle inte tro jag hinner måndag.. har ju rep med orkestern:)

SES!!!


Inga kommentarer: