söndag 3 februari 2013

Underbara sooool!!!!!

Idag har vi varit ute och njutit i solen!!!! SÅ härligt när solen skiner och dessutom börjar värma lite:)
 
Raffe njuter i solen

Och Mirma njuter i solen... det var för övrigt första dagen sen typ oktober som Mirma gick ut frivilligt och dessutom UTANFÖR altanen frivilligt:) Det måste ju vara ett vårtecken;)
 
Magnus satte i nya lampor vid nummerplåten, en hade gått sönder, men han fick byta säkring oxå för den hade oxå gått sönder....


Sedan gick vi ut på promenad, det är så bra skare så det var inga som helst problem att gå i skogen, skönt!!
 
 
Det är ju bara så underbart att vara ute i skogen när vädret är så här! Och dessutom få lite sol på sig! Man känner sig redan piggare!!!
 



 
Men, vi tog en mobil paus, var ju bara tvungna att fota lite:)
 

 Magnus hittade en passande stubbe:)
 
 
 
  och jag tog kort på mig själv, det fina pannbandet fick jag av mamma i julklapp, önskade mig ett som matchade min nya jacka:)
 
 
SÅ en mycket skön dag ute, när vi kom hem passade jag på att gjuta lite betong:)
 

 I oktober fick jag en beställning av en kompis, hon ville ha tre hjärt-krukor i betong, så nu ÄNTLIGEN fick jag tid och möjlighet att göra dessa!!! Nu står dom på källargolvet och brinner, ska bli kul att måla dom sen, en vit, en grön och en svart:)
Magnus stackarn fick roa sig med att städa kattlådorna... men kissarna blev nöjda:)
 
Efter min gjut session ;) vilade vi lite i soffan med att spela WII och sedan käkade vi och NU kikar vi på Så ska det låta, men innan så har vi även hunnit varit och handlat till veckans matlagning!
 
SÅ jag känner mig väldigt nöjd med allt vi hunnit idag:)
 
 
Igår lördag var Magnus mamma Catharina här, vi var in till Sala och tog en fika, sedan pratade vi mest hela dagen, medans jag planterade om blommor och Magnus lagade mumisg mat, potatisgratäng och helstekt fläskfilee´ mmmmmmmums!!
 
Nä, nu ska jag lägga in lite kattbilder på katternas blogg :)
 
 
SES!!!
 
 
 


Inga kommentarer: