onsdag 3 september 2008

Masarna Speedway


Säsongen 2008 blev masarnas sista säsong i elitserien den här gången, tidingarna skriver om en epok som gått i graven och det är just vad det är. Från att de vann SM guldet den 20 /9 år 2000 tills nu, igår den 2 september 2008, 9 säsonger i Elitserien (gick upp från allsvenskan 99).
Den 20 september 2000 var det 12 242 pers i publiken.
Den 2 september 2008 var det 1782 pers i publiken.
Jag var där 2000, jag var där igår, jag stod och applåderade masarna när de körde sitt sista heat för säsongen den 20/9 2000 och hade vunnit elitserien.
Jag stod och applåderade när de körde sitt sista heat för den här gången i elitserien.
Jag kommer stå där nästa säsong och applådera när de kör i allsvenskan.
Jag kommer stå där... någon gång, ganska snart igen, och applådera vinsten till sm guldet i elitserien i speedway.
We can win the race, again again and again!




Inga kommentarer: