torsdag 26 november 2009

Det är inte sant! det kan inte vara sant!

OK, följande inlägg kan få vem som hellst att vilja spy, aldrig mer äta mat och utrota allt vad möss heter..... så läs inte om du vill käka middag i helgen....

Detta är sååååå äckligt!

VI har katter, Ja MEN katterna kommer inte åt bakom spisen... nej...

Det har börjat lukta så illa i köket, vi har tok städat överallt, köket är ju alltid fräscht men nu har vi verkligen tok städat där.... men likförbannat så luktade det illa, idag kunde jag knappt gå in i köket....

Vi drar fram spisen, nej, ingen död mus... magnus börjar bryta upp golvet i ett av skåpen, men vi inser att det är inte där lukten kommer ifrån.... men lukten kommer från spisen..........
Magnus börjar skruva bort skyddsplåten på baksidan av spisen.. jag går ner i källaren, för vad det än är som kan lukta så illa så kan det få mig att aldrig äta mer.... och där bakom skyddsplåten ligger *hulkar* två döda möss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ fyyyy fan vad äckligt!!!

Men jag vill poängtera att de låg inte på något vis i spisen eller ugnen så de har inte haft ngt med vår mat att göra.

Men fy i helvete..... usch vad jag svär, men detta är värt svärord!!!

Från och med nu kommer spisen att vara framdragen på dagarna så katterna kommer ner bakom alternativt att vi kommer ha x antal råttfällor på golvet bakom spisen och vittja dom varje morgon och kväll....

händer detta igen... vilket det inte kan eller ska göra, så hämtar jag hagelbössan och drar en salva genom skåp och väggar!

Nu håller magnus stackarn på att göra rent där mössen hade huserat, i isoleringen mellan skyddsplåt och ugnsvägg, jag sitter i källaren och försöker tänka på nåt annat! hm...

det kommer nog dröja ett tag inan jag bakar igen.......

Inga kommentarer: