fredag 18 december 2009

och så kom då vintern......

.... till Tegvägen i Sala Myyycket snö på en dag!!

Vårat fina hus i vinterkväll ljus

som sagt.. mycket snö kom det!
När vi kom hem hade han som röjer snö varit här så vi hade en gigantisk vall in mot våran uppfart.. men..... i ena kanten på vallen hade NÅGON skottat en gång igenom vallen och ända upp på trappen..... vi funderade länge, men kom tillslut på vem som agerat hustomte:) Våra fina grannar Frida och Tobbe hade varit så snälla!!!
Tack tack tack:)
Här är fina gången upp på trappen!



Ikväll när vi kikade hur kallt det var så var det - 20.9 grader ute! det är så ovant! jag är inte van med sådan här kyla! men jag var nyss ute och gav Knutte lite mer torrrfoder och nytt vatten (det fryser på 15 min ungefär) och det var så skönt ute!! alltså, svinkallt, men jag frös inte på samma sätt som jag gjort när det varit runt 0 grader och bara ruggigt!
Hääärligt med vinter! Bring it on!

Inga kommentarer: