söndag 31 januari 2010

julklappar:)

Idag har vi varit och köpt julklappar:) alltså, lite saker till oss själva för julklapps pengarna, vi for till bauhaus och inhandlade färg, färg och lite mer färg, sedan blev det även golv till trappen, vi tänkte lägga en golvskiva på vardera trappsteg och sedan en trälist över kanten som vi laserar mörkbrunt... klickgolvet som vi köpt är oxå mörkbrunt... sen ska vi måla "sparklådorna" och sidokanterna i samma mörk gröna som vi ska måla dörrarna i källaren med.... det kommer nog bli jättebra!

Men en sak som är klar är iallafall väggarna i källaren, päronglass gröna och en vägg (yttervägg) är målad i en beige ton, vi hade en sådan färg kvar som vi hade målat andra ytterväggar med, så vi använde den ist för att köpa ännu en ny... det blev jättebra! nu väntar vi bara på att se om pappa får något kvar av klinkern han lägger i källaren isf, skulle vi få ta den, men annars så köper vi lite klinker, just nu har vi lagt en matta på golvet för att få det hela lite fräscht..... men men.. du vill väl se bilder??? japp, ska bli! men inte nu..


nu ska jag duscha och sen sussa, Magnus tittar på en film "kingdom" och den verkar bra, men lite otäck..... handlar om terrorism och självmordsbombare.. så jag tittar inte så mycket, kan inte sova då. Så jag ska inte se klart filmen....


God natt:)

1 kommentar:

Frida sa...

Hej! Klart jag förstod vem du var på direkten:) Såå många Elin har vi ju inte;) Min blogg är inge svår att hitta eftersom jag har så ovanligt namn, men vad kul att du hittat hit:) Vi ses i korridoren imorgon! Kram Frida