tisdag 12 januari 2010

vart....

...tar tiden vägen?

både kortsiktigt och långsiktigt?

Jag satte mig vid datorn och började pyssla med en grej... lite hemlis såhär länge, personen i fråga kanske läser mig blogg:) och vips! så är klockan 22.00!!! ojojoj... tiden går fort...

och med det långsiktiga tänkte jag på att jag fick ett sms av min moster Karin idag..

"paj och kaffe här på söndag, Frida 19 år!"

WHAT??? nej nej... Frida fyller inte 19... 12-13 ok, det kan jag gå med på... men 19? herregud! vart tar tiden vägen?? jag är ju bara 20! eller.. hur var det nu? fyller jag 26 iår???!!!???!!!???

ojoj, hej 30-års krisen! neeejdå... inte har jag någon 30 års kris heller.. det är ju hela 4 år dit... aaaahhh! 4 år! det är ju ingenting... hm.. jag ska nog sluta fundera på detta nu...




Förutom mina tids funderingar så har jag jobbat och donat i veckan, hlgen var så lugn, blev inget blogginlägg ändå.. men jag hade inte riktigt något vettigt att skriva... (som om dethär är vettigt!?)



I söndags eftermiddag la jag ut våra soffor och fåtöljer på blocket, hade tänkt att bara hiva dom på återbruket, men vi kom på att de var ju faktiskt sitt- dugliga ännu, så vi chansade på att lägga ut dem på blocket för en billig penning... så annonsen kom ut 14.00,
klockan 14.10 var det en som ringde och ville ha dem, men skulle inga senare och lämna besked.. men under eftermiddagen så ringde en kille från Västerfärnebo och sa att han skulle ha dom "jag kommer och hämtar dom ikväll om det går bra" visst sa vi! bara glada att bli av med dom!

så senare på söndagskvällen drack Magnus kaffe och jag diskade och så kikade vi på ett par killar osm konkade ut vår soffa! skönt att de kom och hämtade den!

det blev såååå tomt och fint!!!!! just nu står våran bäddsoffa där, men idag var vi in på Östs möbler i Sala och beställde en soffa som vi vill ha! Så.. vecka 10 kommer den! TUR att vi hade bäddsoffan att ställa där!


Nu ska jag göra klart med lite bilder:)

ses!

Inga kommentarer: