söndag 28 februari 2010

Diverse bilder som utlovats...

Knutte "flower power" har varit i sin "utebur" nästan hela dagen idag:) känns skönt att det inte är så kallt så han måste vara i "vinterburen" hela tiden!
Det fina pannbandet fick jag av Systerdottern Ylva, kanske med en tanke som armband, men det passade till många saker.. katthalsband, pannband, diadem, armband, fotlänk.. ja, massor! och givetvis fotodokumenterade jag allt så Ylva kan få bildbevis på alla användningsområden:) En av mina orkideér blommar så fint! Köpte två-stänglad e orkideér när jag köpte dessa, men nu har de tre stänglar var????? hm... den andra jag har slår oxå ut snart:)

Äntligen hittade jag ett par rejäla vinter tum vantar! Hittade dem på marknaden igår, lite stickiga nu i början, å så färgar dom, men dom är varma och sköna!


Vi köpte även en plastbutt igår, att kunna ha och bada fötterna i, jag kan inte med fotbad, sådana som vibrerar alltså, jag blir så snurrig!!! så nu kan jag bada fötterna utan yrsel:) gjorde det igår framför melodifestivalen, ååå så skönt det var!


Får man bjuda på en drink?
detta var förra helgen, då tog vi oss en varsin drink på lördagskvällen efter att vi kom hem från våran 6-års dejt...



Så, idag är det söndag och jag är tok-förkyld igen.. eller fortfarande.. eller vad jag nu ska kalla det.... men vi har pysslat och donat här hemma idag, städat och tvättat, pappa var här en stund medans mamma och Ylva var på prinsessan och grodan på bio, så vi fikade lite, så har vi även varit och handlat och lagat sjömansbiff som blev riktigt mumsig!
mu sitter jag i soffan och chattar på MSN med grannen Frida och mumsar några ahlgrens bilar som får mig att tänka på min gammla mattelärare på högstadiet som nästan alltid hade med sig en påse bilar till lektionerna och så gick han runt bland bänkarna och fördelade bilarna på alla elever, i början trodde vi at vi skulle räkna dom eller nåt, men det var bara för att han tykte vi skulle ha några godisar medans vi räknade... goa gubben!!!

Nu ska jag hänga lite tvätt.
Imorrn är det jobb, men det är sportlov från spelningen.....
så imorrn efter jobbet ska vi åka och köpa kattmat och kanske en klösmatta, beror lite på hur stor den är, men den skulle kunna ligga framför elementet här i vardagsrummet, det skulle nog Mirma och Masen gilla.

hänga tvätt var det ja..





Inga kommentarer: