måndag 15 februari 2010

OS GULD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grattis Charlotte Kalla till OS guldet!!!!!!

satt här och kikade på loppet, spännande var det och vilken tjusig seger!
Tyvär så såg jag det, måste jag väl ändå säga, för hade allt varit som vanligt så hade jag inte kunnat sett loppet, för då hade jag varit och spelat, men på em idag fick jag ännu en släng av inflún, värre än sist... så det var bara att åka hem och lägga sig i soffan:(

etersom jag inte varit kapabel till så mycket annat än att kolla på tv nu på kvällskvisten så har jag även sett "hundviskaren" och idag fick jag, som hävdar att en hund inte är farlig/elak bara för att det är en viss ras, vatten på min kvarn.
för i en scen så skulle Ceasar Millan ta in sin mest pålitlige hund, och vad var det?
Jo, en pitbull, hur lugn och fin som hellst!

Självklart finns det hundar som är aggresiva och farliga, men den hysterin som uppstår såfort en pitbull morrar vid fel tillfälle tycker jag är fånig, en samojed t.ex. kan vara minst lika farlig, men de SER inte lika farliga ut...

Det är min uppfattning angående hundar:)

Fick jag välja så skulle jag ha en av var sort...
en till högvilts jakt
en till småvilts jakt
en till fågel jakt
en till blodspår
en till eftersök efter personer
en till lydnads tävlingar / agillity
en till "sök"
ja... listan kan göras lång...
OM, OM jag bara kunde ha EN så skulle jag vara sååååå nöjd med det.

En brun flatcoated retriver
hane, lite grov i typen "jakttyp"
han skulle heta Gimli!
och jag skulle lära honom allt jag kan!!!

:)

1 kommentar:

Sofie sa...

Bra Elin att du har den åsikten angående Pitbulls och hundar överhuvudtaget. Min Akila är verkligen världens snällaste och underbaraste hund och då är hon en Pitbull. Ceasars program gör oss "kamphund"s ägare stolta då han till största del använder sig av just Pitbull.