söndag 3 oktober 2010

Höst

Idag har jag klippt av blommorna som var kvar på mina fina pelargoner, så de fick sitta i ett par vaser, de är såååå fina!!!





Men två av dem fick vara kvar i sina krukor och stå på köksbordet, iallafall tills de slutat blomma, då får de oxå flytta ner i källaren....


Tre lådor pelargoner, de har små "skyltar" i varje kruka där jag skrivit vilken färg och vart de har setat iår, för ivår när de ska ut igen så kommer jag ha glömt vilka som är vilka:)


Idag på dagen har vi varit i Västerfärnebo hemma hos mamma och pappa,
Mamma har ju fyllt år så det var lite kalas:)
Det har varit en trevlig dag, synd bara att jag är så in i norden förkyld och har haft sådan djävulsk huvudvärk så jag orkade inte riktigt vara så social som jag hade lust med:(
Men som sagt det har varit trevligt ändå:)



Efter att jag hade flyttat in pelargoner och plockat ner min flodhästsamling, jo, jag fick ett ryck och ville ta ner den idag... så sagt och gjort, nerpackad och tavla + gitarr upphängd:)
Fast jag har kvar mina kinderägg-flodhästar uppe:)

Men nu har vi mysit lite i soffan, hela familjen, Mirma kan verkligen gosa hon:) såfort jag lägger mig i soffan ska hon ligga på min höft, men ju mer hon slappnar av ju mer glider hon ner bakom mig, tillslut är det bara benen och kanske nosen som sticker upp:)
Mina goskissar!

Nu ska jag gå och duscha, sedan blir det sussa för jag är så trött och jag har såååå ont i huvudet, så håller vi tummar och tår för att förkylningen och huvudvärken är borta imorgon!!!!

Natti natti!!!

Inga kommentarer: