söndag 31 oktober 2010

höstfint

Idag drog vi iväg en liten sväng till Åsby, Jag köpte höst-vinter växter, och en batteridriven ljusglob, som kanske egentligen ska hänga inne i ett fönster, men jag fixade iordning ett snyggt arr med den i gjutjärns urnan vi har på trappen, och det blev så bra!!!!


Mysigt va!!!???



Vi köpte även en sankt paula (vet ej hur det stavas) som ska stå i hallen, hade en där förut, men den gav upp i sommras, så nu hoppas jag vi lyckas hålla den här vd liv!
Så köpte vi även stål-tvål (för händerna, tar bort lukt om man har tex rensat fisk)
en vit amaryllis som jag satt ner i julkrukan och ställt i garaget, så den inte kommer upp för tidigt, det var nämligen redan ett par knoppar på väg upp...

När vi kom hem tog jag ut katterna och kaninen, städa kaninburen, både den på backen och den på altanen, planterade och gjorde hösrfint i lite krukor, skulle ha köpt en ljung mer än vad jag gjorde, för jag har ju en kruka på bordet som står på altanen... men men, jag får göra det när jag hittar en någon annan stans.
Magnus fortsatte arbetet med att spackla i klädkammaren som skulle vara trevlig att inviga iår, så nu ska vi försöka sätta lite fart med den.

Så skulle vi göra köttbullar till middag idag, mums! extra mums eftersom vi inte hann äta något igår... jo, så var det faktiskt, det blev en smörgås här och en liten bit smörgåstårta där, men men, det går ju de å... hursomhellst så är det svårt att göra köttbullar med fryst köttfärs och eftersom vi glömde ta upp den ur frysen så sitter jag nu och väntar på Magnus som är och hämtar kinamat...

IMORGON blir det köttbullar!!!!!!

Så nu ska jag duka fram i väntan på maten

SES!!!!

Inga kommentarer: