måndag 29 november 2010

hästar hästar hästar!!!!

Lördag den 27 var det dags för stockholm horse show för min del, jag, syrran och systerdotter åkte dit med buss för att se matinén...

Och som vanligt så inleds varje del i programmet med pegasusen.... så fin!



Sedan var det sagan om Alladin, med fina hästar...


Alladin har ridit in i palatset!!!!!


Sedan kom hästarna med stort H
ISLANDSHÄSTARNA:)

sedan kom rövarna......

och islandshästar i all sin ära, men dena här Frieser hästen var nog kvällens finaste!
SÅ vacker!
Och det må vara hopp och dresyr ryttarei världsklass där, men männen som red som rövare här och sedan som riddare och !julgranar! DE kunde rida! De är med varje år och de har verkligen full kontroll på hästarna och det ser så fint och enkelt ut....


Sedan var det 4-spanns tävling mellan stor och liten...



Stor vann, men de små är ju sååå söta:)
Det är 4 st shettis hingstar i spannet...


Sedan kom kamelerna?! eftersom det var lite orientaliskt tema så passade det väl in med kameler, men jag hade nog hellre sett någon form av ja, lite hoppning och dressyr....

Så kom vi till riddarna....

och tyvär så fick jag ingen bra bild på riddarna, men eldshowen som gycklarna gjorde fick jag en riktigt bra bild på...


Och det är så synd att denna bild blev suddig... jag ska försöka redigera den, men man ser ju det viktiga..... Farten som den underbara isisen kommer med:)


och som sista punkt innan julavslutningen var det ponnygalopp:)

de är ju såååå söta!!!

SÅ nu har jag sådan häst abstinens att jag snart blir tokig!!!!!!

Inga kommentarer: