tisdag 14 december 2010

trist....

Nu är Masen sjuk igen.... han var ju sjuk tidigare, spydde, vägrade äta och dricka...
Nu är det samma... dock inte lika många kräkningar, så förhoppningsvis så har vi upptäckt det tidigare den här gången för nu har vi börjat ge honom vatten med spruta i munnen, imorgon ska Magnus har telefontid imorgon med vetrinären som behandlade honom när han var inlagd... och om han inte börjar dricka själv så antar jag att vi får åka till vetrinären i Sala så han får drop eller "puckel" det är tydligen vätska som de sätter in under huden så kan katten klara sig på det viset....
För han måste ju ha vätska, katter klarar sig inte utan vätska mer än en dag... mat klarar de sig utan, men inte vatten.... Så nu blir det till att gå upp tidigt imorgon så vi hinner pytsa i honom ordentligt med vatten innan vi måste åka till jobbet, jag hoppas verkligen det räcker för vi får ju inte VASKA heller.... VårdAvSjukKatt..... kan ju ta en semesterdag... men det funkar inte på jobbet heller:( Magnus mamma kanske kan åka ut hit och ge honom vatten vid lunch, vi hoppas på det.

ÅÅÅÅÅÅÅÅ jag orkar inte det här!!!

Stackars lilla söta Masen, jag mår så dåligt när han är sjuk!!!!!

Mirma mår jättebra hon, det är ju bra! Fast hon är oxå lite deppig eftersom Masen inte är pigg.

Så mycket annat har det inte hänt... jo, jag spelade ju igår... och så var det lucia på jobbet.. trevliga saker.. På spelningen blev jag lite chockad.... för första gången på länge var jag hög i stämningen, jag har alltid varit låg! och man ska väl hellst inte vara varken eller.. men bäst är nog lite hög iaf:)

Lucia på jobbet var fint del 1 bestod av traditionellt luciatåg från Fryks musikklasser, del 2 bestod av dans av personalen.... tomtedans! Iår var det medicinkliniken som hade hand om lucia, det var jättebra... men inte lika bra som vi var förra året:)

Nu hoppas vi på en bättre dag imorgon!



Inga kommentarer: