lördag 26 mars 2011

Hobby

Det här har jag gjort nu ikväll...
De översta är markplattor som man kan ha i rabatten som man kan kliva på, eller så kan man ha de bara för att det är snyggt:) Jag har gjort lite mönster på dem som inte syns eftersom det ligger i botten... men den ena har jag några hjärtan i och den andra ordet LOVE, + små mosaik speglar... vi får se hur det blir... Den nedre butten har jag gjort ett litet fågelbad eller kanske snarare en liten vatten-spegel att ha ute i trädgården.. ett fjärilsbad kanske:)

Den har jag inte gjort uppochned utan med ovansidan upp från start, det är enklare att göra så när det ska vara en liten fördjupning i...

Det här är saker som är på väg att bli- eller redan är klara...

Det här hjärtat ska jag spraya med vit färg och försöka skriva lite fint på, det ska ligga ute i vår syren-buske, där vi ska sprida ut askan efter Masen...


En fin ros som oxå ska bli vit, ska nog ligga vid trappan in till huset.. vi får se när det blir vår, vart den passar:)

och så, något som verkligen är klart:)

Mina ljusstakar:)
Ok, lite skol-slöjd varning kanske, men jag tycker de blev fina! :)


Inga kommentarer: