tisdag 1 mars 2011

Tisdag

Idag har jag jobbat som vanligt, telefon på fm, träningshallen (gym) på eftermiddagen.
Sedan for jag hemmåt eller, först åkte jag och handlade lite, sedan åkte jag hem, laga mat och matlåda, käka, pyssla dona, och nu tittar jag på TV, det räcker för idag känner jag, imorgon får jag plocka lite med tvätten och pyssla lite med annat, men ikväll får det räcka med kökstjänst!

Imorse när jag åkte in till jobbet funderade jag lite på det här med hastighetsgränser... när jag kommer up på 56.an (salavägen) så gasar jag upp i 90 och lägger i farthållaren där, så är farthållaren kvar i 90 hela vägen in till Västerås, men, likförbannat så kommer det bil efter bil och trycker sig om, inte så att man tar hänsyn och kör om med lite marginal?
nej nej, går inte jag åt sidan (alltså ut i is och snömodd och riskerar mitt eget liv) så ska tydligen den som kör om inte gå ut och lämna lite plats heller, nej nej, så nära som möjligt, och hellst ska man klämma sig in mellan mig och bilen framför som oxå håller jämna 90km/h, vilket resulterar i inbromsning för mig eftersom jag inte kan fortsätta i 90 då.... och nu är det ju så att jag försöker att alltid gå ut åt sidan och släppa om de som vill köra mer än 90, men är det någon som tackar? jo, det händer, men de som inte tackar är ofta de där man gått ut jättelång och verkligen skumpat runt på isbalken där på sidan....

OM folk kunde ta det lite lugnt, hålla hastighetsgränserna... alltså kanske inte köra för sakta heller! Men viktigast av allt: HÅLL AVSTÅNDET!!!!

Så, nu har jag "spytt" av mig lite, jag ska väl tillägga att MÅNGA håller hastigheten och avståndet, men det är ju några bilar som varje morgon ska om ALLA! och så när jag kommer in till rondellen i Västerås och ska vänster upp mot finnslätten, ja, då står dom ju där och eftersom jag ska vänster så åker jag ju om dem då.. hihhi med ett lite skadeglatt leende på läpparna:)

Nu ska jag kika klart på Sofias änglar sedan är det tack och godnatt för idag!

SES!!!

Inga kommentarer: