torsdag 14 april 2011

mors mors mors väska.....



Jo, alltså, jag satt hemma hos mormor och morfar och pratade om att jag ville åka till myrorna för att kolla efter en tidsenlig väska till min prickiga klänning och fina skor...
och helt plötsligt så far mormor upp, hämtar trappstegen och försvinner en sund... så kommer hon tillbaka till köket, med den här!

Gammelmormors väska!!!!!!! så fin och välbevarad, i den låg en spegel med matchande tyg på utsidan och i ett fack låg den en gammal 10 öring:) Jag la ner den i facket igen för det är nog en lycko-peng:)
Men visst är den fin!!! ååå jag är så glad!

fina fina väskan:) Det roliga är att den är gammal, Gammelmormor var född... 1908 eller 1909 minns inte just nu...och den här väskan sa mormor att hon hade haft vääääldigt länge.... :)

Så, nu är nog min "50-tals" dräkt komplett:)

nej... ett par låga tygskor ska införskaffas oxå... :)


Inga kommentarer: