måndag 2 maj 2011

Blötdjur...

I söndags badade Knutte... och jag... Han ska ju till veterinären imorgon tisdag så jag var tvungen att tvätta honom.. han var ju sååååååå smutsig, eftersom han har fått härja vilt i en grushög i sin hage så var han lite smått smutsig på ryggen eftersom han älskar att rulla i gruset... somd u ser i förra inlägget....
Stackarn, det var väl inte allt för roligt, men han tog det ändå bra, han blir lugn så länge jag är lugn.....
Men han blev så tunn när all päls blev platt....
Men han var ändå med och tvättade mig på händerna så han tyckte nog det var lite skönt oxå:)
Det gick så bra så, efter badet blev han torkad och fönad och så fick han vara inne, i källaren i några timmar så han fick torka ordentligt, sedan fick han vara i vinterburen och Kakan fick vara ute i sommarburen så han inte ska smutsa ner sig igen...
Så nu är han vit och fluffig och luktar cocos... djurschampoot jag använde luktade lite svagt cocos:)
Så nu har jag packat transportburen så vi är redo för en veterinärtripp imorgon, jag lämnar honom på morgonen och Magnus hämtar honom när han kommer från jobbet:)
Det som är annorlunda mot andra djur är att kaniner (gnagare) inte ska fasta, tvärt om, de ska äta fram tills de sövs och börja äta direkt när de vaknar, så jag har laddat med en påse maskrosblad, en påse med äppel/morot/blomkåls bitar till imorgon, i transportburen finns det hö och torrfoder och såklart vatten... LYXIGT VÄRRE:)
Men nu ska jag gå och duscha och sen sova så skönt!
får ju en liiiten sovmorgon imorgon när jag flexar på morgonen för att kunna åka med Knutte:)
SES!!!

Inga kommentarer: