lördag 28 maj 2011

Fest med stort F!!!!

Igår var det klinikdag, - utbildningsdag- för ortopedkliniken och med efterföljande klinikfest.

Och här är hela festkommitén, piffade och fina:)


Vi gick tidigare från utbildningsdagen för att honna förbereda allt på stadshotellet, OCH öva på vår dans!

SÅ... kvällen började med att vi efter att vi förberett allt, fick låna hotellets relax så vi duschade, fixade håret, smink och piffade till oss så vi skulle vara fina värdinnor till kvällen:)
Min jobbarkompis Frida hjälpte mig fixa håret, och det blev så fint!



en inbakad fläta som gick runt huvudet, den här bilden är från sent inatt när jag kommit hem, så det hade lossnat lite hår efter allt vilt dansande:)

När gästerna anlände stod vi i trappen upp till festvåningen och hälsade alla gäster välkomna, och jag och Petra, min chef som oxå var med i festkomittén tog kort på alla gäster...
Sedan var det lite mingel medans läkarbandet spelade, det är ett gäng läkare på ortopeden som är riktigt duktiga på instrument, så de spelade lite mingelmusik när alla anlände, sedan öppnade stora salen och alla fick kolla sin bordsplacering och sätta sig vid det bort som hade "rätt" diagnos, borden hette alltså till exempel: hälseneruptur, diskbråck, olekranonfraktur m.fl. Sedan var det mumsig trerätters middag.

Efter varmrätten var det då dags.. jag var såå nervös!

Men så gick vi in för att framföra vårat dansnummer, 6;35 min, SOM vi har övat på de här 6:35 minuterna, men sååååå bra det gick! Visst vi gjorde säkert några felsteg, men vad gör det när folket jublar och alla tjoar och tjimmar och har sååååå kul?? Jag önskar jag kunde lägga upp filmen här, men det går inte, lägger upp den på facebook så får ni som har facebook kolla på det där! :) Jag måste bara fråga tjejerna OM jag får lägga upp den på facebook...
Så, efter vårat framträdande kunde vi äta efterätt och slappna av, alla bord hade fått en uppgift att utföra, tillexempel att framföra en snapsvisa, eller en sång ur sånghäftet, och vi var lite osäkra hur det skulle gå, om folk skulle tycka det var kul eller bara jobbigt.. men OJ! de gav ALLT! de stod på stolarna, sjöng egenpåhittade sånger, ett "bord" sjöng en "snapsvisa" på persiska, några hittade på en dikt om "diskbråck är som en midsommarblomster" Vi utsåg senare en vinnare av alla bidrag:)
Efter middagen spelade bandet Lemon & Lime , och gisses vad bra dom är!!!!

Det är synd att vi "bara" får ha party till 01:00 för de hade nog velat fortsätta spela och vi hade nog fortsatt dansa till natten blev dag annars:)

Vi hade verkligen en SUUUUUPER rolig klinikfest!

Men, nu är jag trött trött, idag har vi spelat konsert, men det får bli ett inlägg om det imorgon.. vill gå och sussa nu:)

Natti natti!


Inga kommentarer: