lördag 7 maj 2011

Vilken dag!!!!

Här är lite bilder från idag!

Dagen började med en tur till ABB sjöarna för lite gäddfisketävling.... Det brukar vara det ett tag innan de sätter in ny ädelfisk, för att just få bort rovfisken som äter ädelfisken..


Och Magnus kastade och kastade, men fick ingenting........


hihihi


Men jag fick en liten liten gädda! Men det är en gädda det oxå:)


Det lite komiska var att när vis tod tillsammans och fiskade fick vi ingenting, när Magnus sedan gick iväg en sväng och jag var kvar sa jag "bara jag inte får någon gädda nu när du går"


(jag tycker dom är lite äckliga)


Och så, första kastet efter att jag gått dit jag ville så får jag upp gäddan!! Ingen tång ingen "fiskdödare" så jag var lite MCgyver där och slog ihjäl fisken med en träpinne och så fick jag operera ut wobblern utan kniv.... men men, det gick bra...



Efter fisket åkte vi till Magnus mormor och morfar för lite födelsedagsfika, Magnus morfar fyllde år den 4 maj.


Sedan när vi kom hem var det lite pyssel och så vid 21:00 hade orkestern samling i pingstkyrkan för konsert på kulturnatta 21:30, det gick väldigt bra! och det kändes väldigt bra, så det var riktigt skoj:)



Nu är det ju söndag när jag skriver det här och just nu är vi hos mamma och pappa, Mange och pappa mekar bil, fast vi har nyss ätit grillade hamburgare.. mums!

Nu ska jag sola lite... skönt! Innan vi åkte hit så har jag pysslat och donat ute i trädgårdslandet, så nu ska det bli skönt att vila lite i solen:)

men VAD jag pysslade med ute i landet blir ett helt annat inlägg om det! måste ju VISA vad jag gjort:)



SES!!!




Inga kommentarer: