torsdag 30 juni 2011

Fiske


 Igår var jag, Mange, Pappa och Lasse och fiskade i ABB sportfiskeklubbs sjöar (Mange och Lasse är medlemmar där.)
Det tog en liten stund innan jag fick ihop mitt spö och fick på ett drag... men så när jag var klar sa jag till mange, aaah, kolla, det här draget kan ju ingen motstå!!!
Så kastade jag ut, vevade in några varv och så small det! En öring på 7 hg! nice nice:)




Vi fiskade i några timmar utan at vi fick något mer... men så var det lite middags dax sedan!
 Pappa högg upp lite ved så vi kunde grilla hamburgare och fisk!
För som tur var hittade vi både kryddor och folie i den gemensamma fiskeklubbstugan så det blev god grillad öring som efterätt till hamburgarna:)
 mmmmmmm....

 Sedan fiskade vi lite mer i några timmar...

 Men vi fick bara några små gäddor.... och Pappa fick en öring ungefär i samma storlek som min, men jag hävdar dock att den var liiite mindre;)

När solen sedan gick ner åkte vi hemmåt efter många soliga timmar på sjön... tur att vi hade solskyddssalva på, för vi var röda ändå! 
Det var en härlig dag och de var väldigt kul att få fisk! framförallt på första kastet!

Nu kom jag på att jag glömde lägga ut bilder på rosorna, men jag får göra det imorgon!
Imorgon på dagen ska vi hjälpa Magnus moster Jenny med familj att flytta, sedan får vi se vad fredagskvällen bjuder på, men det får nog bli ganska tidigt i säng för på lördag ska vi åla 11 hemifrån för att leta oss till Danmarks kyrka i Uppsala då en av min en av min vän Lovisa ska gifta sig med sin Mats!

Nu ska jag spela lite wii!!!

SES!!


Inga kommentarer: