tisdag 28 juni 2011

Semester måndag:)

Det är ju härligt med semester alltså:)

Imorse när vi hade käkat frukost åkte vi till Västerfärnebo och hämtade upp pappa sedan åkte vi till Åsby i Hallstahammar:) 

Jag köpte två fina rosor och så blev det ett par kryddor, oregano och citronmeliss, och två nätnävor, och en röd klematis! rosorna var en mörkrosa som kan skifta mellan cerise och röd! och så köpte vi en klar röd oxå! jättefina! jag fixar bilder på dom imorgon!
Och såklart så käkade vi räkmacka:) Så mumsigt så! TACK PAPPA för fikat!!
Pappa köpte fyra tuijor att sätta där granhäcken vi rev ner i vintras satt... och så fick Mamma en fin ljuslykta som lite plåster på såren för att hon måste jobba och vi andra får fira semester:)

Har ju en väldigt bra bild på pappa från räkmackeätandet... men jag hittar inte kortläsaren till mobilkortet nu så jag får fixa det sen:)

När vi kom hem från Åsby planterade vi det vi hade köpt och det blev så fint!
Sedan rensade jag lite i rabatter och Magnus klippte gräset, sedan tog vi tag i det gamla landet på baksidan där det sitter några gurkplantor och hallon, men ett hemskt ogräs har försökt tagit över hela gamla landet! så nu har vi gått till hårt motangrepp gräver upp allt och sedan försöker vi få lite bukt på det hela, sen blir det till att försöka så igen med gräs där vi inte ska plantera röda vinbär och eventuellt mer hallon.. men vi måste få det att växa igen med gräs och inte med vidrigt ogräs!!

Nu ikväll har jag pysslat och donat här hemma, plockat lite med tvätt och så... nu kikar vi på TV men snart är det nog läggdax.

SES!!!

Inga kommentarer: