tisdag 21 juni 2011

SEMESTER!!!

Jag har ju inte uppdaterat här sedan i torsdags.... men nu:
NU ÄR DET SEMESTER!!!!!!

Sååå härligt!
i fredags efter jobbet var jag hem till en arbetskamrat på sommarlunch, efter det var jag hem till Mormor och Morfar en stund, mina mostrar med män höll på att riva golv, Morfar (och mormor) fick nytt golv när morfar fyllde 80 i vintras och nu var det dags:) Sedan kom mamma och pappa med fika så fikade vi, sedan åte jag hem, men mamma pappa och mina mostrar med tillbehör slipade golv ända till midnatt!

Men när jag kom hem så käkade vi potatisgratäng och lövbiff och drack några semester-cider:) mums mums!!!

I lördags grejade vi lite här hemma sedan kl 14 stack vi till speedwaybanan, kl 15 var det speedway så vi stod kurv-vakter och det gick bra men tyvärr förlorade "rosgasarna" som är ett sammansatt lag av Rorspiggarna ungdom och Gasarna, vilket är Masarnas ungdomslag...

Pappa och Mange i depån innan matchstart....
 Jag som en gul prick.. men jag är kurvvakt, och Magnus är en liten liten grå prick längre bort oxå som kurvvakt:)

 
Efter speedwayen käkade vi mat hemma hos mamma och pappa, sedan var vi hem till Björn och Fia på några öl, ja, jag körde ju så för mig blev det dricka.. men vi gick till grusplanen vid skolan och kastade lite frisbee och spelade kubb... som Jag och Fia vann!!!
Grabblaget......FÖRLORARNA....
 Och vi, VINNARNA!!!

Sedan hittade Björn och Martin ett piknic bord... men det var nog kanske lite litet? :)


I söndags pysslade vi hemma på dagen, jag gjorde massa betonggrejer, fågelbad, ljusstakar, prydnadshjärta, rosor mm.mm, bilder kommer:) På em/kväll åkte vi hem till mamma och pappa för att hämta släpkärran, vi fikade lite sedan gick jag, Fia och pappa till mamma och pappas grannes gamla ladugård och tittade på saker, han ska flytta och vi har fått lov att kika om det är ngt vi vill ha. Jag har länge suktat efter ett gammalt loksele som hängde nere i stallet och jag fick ta det! det fanns tre-fyra stycken, men jag tog bara ett, det räcker gott och väl:) Min tanke är att jag ska smörja upp det och se om jag skulle få någon nytta av det i framtiden, eller bara ha som prydnad på något bra ställe... ska nog hitta en vägg.... :)

Och så fick jag en liten fin kärra, eller mer som en skrinda, grannen Bengt och pappa tror att den har används för att köra mjölkkrukor från gamla lagårn ut till vägen... Jag önskar verkligen man skulle kunna resa tillbaka till den tiden, bara för en dag, för att se hur allt såg ut då..
Så idag har jag oljat den och imorgon ska jag plasta insidan och sedan plantera lite fina blommor:) Bilder på den kommer oxå!


 I måndags var vi och fiskade på morgonen, Magnus fick en regnbåge, annars var det ganska dött tyvärr, men det var en fin fisk iallafall...

På vägen hem åkte vi in till Aros handelshus och hörde oss för om priset på jord, så for vi hem, jag for in till Sala för att byta ett par skor som jag köpt och Magnus for tillbaka till Vagersta AHA och hämtade första kärran med jord, jag träffade mamma en snabbsväng på stan oxå:) Fick ett jättefint nattlinne av henne:) Sedan åkte jag hem igen för att hjälpa Magnus lassa av jord, så första lasset blev jord i pallkragarna, så nu har jag äntligen planterat lite frön, bättre sent än aldrig...
Andra lasset la vi på gräsmattan i en stor hög, för det ska vi ha ut över rosrabatten som vi har ägnat hela en och kvällen till att rensa från ogräs, vilket innebar att alltså gräva om hela rabatten, men runt rososrna så de får sitta kvar i fred.. så nu är det så fint så, vi har bara två rosor kvar att gräva fram så imorgon ska vi sätta dit kanterna (träplankor) som vi var till byggmax och köpte idag på fm och sedan fylla på med fin fin jord och så ska jag plantera ner lite tagetes som jag fått av pappa:) Det kommer bli sååå fint!!! och kort kommer även på det:)

pappa var förbi här en sväng idag oxå och fikade lite... ska bli kul när han får se rosrabatten nästa gång för när han var här hade vi inte börjat ännnu.

Nu kikar vi lite på film, men det är snart godnatt för vi är så trötta efter alla turer och all frisk luft vi fått idag:) Det är SÅÅÅ härligt att vara ute i friska luften och arbeta med trädgården om dagarna!

Ha det så bra!!!
SES!


Nu har du läst ett långt inlägg, men det har hänt mycket de senaste dagarna så det var mycket som behövdes ventileras här!

Inga kommentarer: