måndag 18 juli 2011

 Så var det då äntligen dags för power meet:)

Jag fick äntligen ta på mig min prickiga klänning:)










Och packa gammelmormors fina handväska, och ta fram mitt fina paraply och mina fina skor:)
 Och hoppa in i bilen, så gav vi oss iväg till Västerås:)

 Magnus och Martin i baksätet, Bilägare Conny och Kattis hämtade upp Martin på vägen till Sala, där de hämtade upp mig och Magnus, brorsan jobbade kväll så vi hämtade upp honom lite senare:)

 Först bytte Conny lite skivor, praktiskt med stor baklucka:) 
Sedan åkte vi runt lite innan det var dags att plocka upp brorsan.

En liten sväng till Hälla för att spana på bilar......

 Martin, Björn och Mange i bakluckan....

 Mange raggare:)

 Björn och Jag gräver i bakluckan...

 Fin fin bil!
Och inget Power meet utan mekande!!!
En tändkabel slog över lite och det behövdes eltejp..... det fixar vi tjejer sa jag och Kattis, och struttade iväg till en parkering, frågade några killar om de hade eltejp.... "jajemen" sa de och laddade upp power meets största verktygslåda, och visst fick vi eltejp, som vi lånade och sedan lämnade vi tillbaka den, då frågade en av killarna hur långt vi skulle åka, nja, 5 mil norrut sa vi.... ok, sa han och såg fundersam ut, vart bor ni då? Västerfärnebo, svarade vi.... ja, men jag bor ju i Nykrogen (har jag för mig att han sa), så av alla dessa raggare på power meet så får vi hjälp av någon som oxå bor i Färnbokrokarna! *s*

Efter bil-lagningen rullade vi hemmåt, nöjda och glada över ett härligt power meet:)

Tänk att det är sååååå härligt att vara med på power meet! Jag hoppas det kan bli repris nästa år igen:)

Inga kommentarer: