tisdag 2 augusti 2011

Mirma och Raffes vilda äventyr...

eller vad man nu ska kalla det:)

först så hör jag ett starkt pipande när jag sitter och käkar, katterna är ute... och jag far ut på gräsmattan och får se det här:


 eller.. det här är en senare bild..... men det såg ut såhär med den lilla skillnaden att fågelns huvud satt lite mer fast....

så fågeln levde alltså fortfarande.... men åååå Raffe, husse är ju inte hemma,(jag har inte tat dö på en fågel förut) släpp fågeln! står jag på trappen och tjoar, som om han skulle förstå... *s*

Jag tar med mig en spade och när Raffe släpper fågeln (helt frivilligt!) så tar jag den med spaden och lyfter upp den, så flyger den iväg.... åå skönt... trodde jag.... nä då kommer Rabies Mirma farande i 200 knyck och tar den stackars flyende fågeln som flyger lite lågt p.g.a chocken förmodligen.... ja.. och då blir den inte helt oskadd, så då får jag mer heller mindre tvinga av Mirma fågeln för att kunna ha ihjäl den.

hon försökte springa in med den, men hon var så duktigt och stannade direkt när jag sa "nej".

Sedan var det fritt fram att leka med den ett tag när jag försäkrat mig om att den var död.

När sedan Mirma hade lekt klart med sitt byte skulle jag bära iväg den igen, med griptången.... men det visade sig att Raffe ville minsann leka han oxå.... så han hoppade upp och snodde den av mig....
så han fick leka ett tag han oxå...



Lite senare... när jag går ut på altanen ser jag Mirma fara runt och försöka komma loss, jaha, Lucifer är här..... (vildkatten) men nej... så var det inte....


 Det var ju Kotte! Som visserligen något rädd kom och hälsade på....

 Det var Raffes första igelkott så han var sååååå fundersam...
Mirma var lite mer cool för hon visste ju att det inte var något roligt eller ätbart...

Men Raffe var ju bara tvungen att känna lite:)


Sedan höll jag in katterna så Kotte fick gå hem till sig:)



Det var vårat kvällsäventyr....

SES!!


Inga kommentarer: