måndag 24 oktober 2011

Helgen som varit

Jag har verkligen inte hunnit blogga så mycket i helgen!

I lördags var jag hem till Västerfärnebo, mötte upp syster Emma där för att ta med henne på en hemlig resa:)
Magnus stackarn jobbade!!!

Vi åkte till Åsby, där gick vi runt och kikade på fin inredning, åt supergott fika, och shoppade både inredning och blommor:)

Fikat bestor av; Varm choklad, räksmörgås, jag åt en krokantrulle och Emma en chokladbisqvi.... mmmmmm MUMS!!!!!

Tassimo varmchoklad i all är.. men riktigt gjord varm choklad med vispgrädde och lite chokladsås på toppen.... mmmmmmmmmmmmmmmm

Sedan fick Emma välja vart vi skulle åka, det blev Hööks, M-klädhuset på Erikslund och sedan Rusta på hälla, där alt höll på att gå åt skogen... Vi stod helt lugnt och fint och tittade på vaxdukar, när en äldre kvinna bakom oss (väldigt nära bakom oss) TOK-SNYTER sig! inte lite försiktigt sådär.. näää snyt ut hela hjärnan gör det! Och vi bryter ihop... jag försöker gå undan och sluta hoppa av instängt skratt, syrran sansar sig lite.. så börjar vi röra oss därifrån fnissandes.. ja, då drar hon av en ny elefantsnytning så vi håller på att bryta ihop igen!!! Så vi flyr in bakom en hylla med skor och skrattar så jag inte kunde andas och syrran var nära att föda!

Det var själva situationen som var så komisk, det kom lixom lite oväntat... *s*

Sen skrattade vi åt allt på hela Rusta!

hihihihhi

Vi hade en väldigt trevlig dag och jag hoppas och tror syrran tyckte att hennes lite försenade födelsedagspresent var rolig!

Söndagen bestod av lång sovmorgon, lång frukost... sköööönt!
man får inte mycket gjort en sådan dag, men det är så skönt, och man behöver bara ta det lugnt ibland oxå!

Sedan städade jag Knuttes bur och Katterna var ute med mig i löplinan en stund:)
Så var dte bara att göra sig iordning för att åka till Västerås (igen) och fira Magnus kusin Joel som fyllde
13 år.
Av oss fick han fiskegrejor och ett nytt kastspö med rulle, gissa om han blev lycklig!!!

Igår kväll käkade vi bara lite mat, sedan blev det degande i soffan.. jag blev lite illamående av maten, vi köpte sallad på en pizzeria, så jag orkade inte göra så mycket.. Men det blev bättre lite senare, så jag har sovit gott hela natten, sånär som på grannens billarm som har en förmåga att dra igång varje natt typ 03.... tjoho..

Nu är det jobb som vanligt, sedan spelning ikväll... känns som jag håller på att bli sjuk, men usch usch nej.... det är nog bara falsklarm hoppas vi!!! ALLA har typ varit eller är sjuka här.. men jag var ju sjuk i augusti... men då var det halsfluss... jaja, jag blir inte sjuk den här gången, så är det!


SES!!!!!



Inga kommentarer: