torsdag 13 oktober 2011

Idag...

.... hann jag pyssla:)

Jag och missarna var ute i solen och planterade lite ljung, busade runt lite.... Raffe dödade alla jordklumpar i landet.... och så städade jag kaninburen.



Såhär fint blev det i min "urna", ljungen har jag köpt nu, men den grön-gråa växten satt i skrindan ute på gräsmattan i sommras, jag har fått för mig att den håller sig fin även på vintern... den kanske inte överlever en vinter, men bara den fortsätter se fin ut:)

Fin ljung i mjölkkrukan.

och i blommlådan....


Och som vanligt (?) så försökte jag ta lite julkort på missarna... så på med rosetterna igen...
Och för en gångs skull så posade Mirma! hihi
och Raffe hade ingen ro att sitta still, han var ju tvungen att döda de där jordklumparna...


Men jag försökte iallafall.... men han "somnade" helt plötsligt!

fortsättning följer..... måste nog ha hjälp med den här julkortet...
Och såhär ser det ut på trappen... lite dubbelt med både ljung och pelargoner... men jag måste ta in pelargonerna snart.. och då vill jag ju ha fin ljung som kan ta över platsen:)



Fick hem tupperware katalogerna idag, meningen är väl att jag ksa dela ut dem, men jag hinner inte träffa någon innan söndag tror jag så ni som kommer får den då:) 

Nu ska jag greja lite, sen är det duscha och sussa!

Imorgon är det FREEEEEDAG!!! och jag ska hem till mormor och morfar en sväng efter jobbet, SLUTAR
12:15!!!! såå skönt!

ses!!



ett litet förtydligande till blogginlägget nedan.. jag satt givetvis inte i bilen och bloggade..... jag satt i bilen och funderade och bloggade när jag kom hem!

1 kommentar:

Angelica sa...

åh va fint! Vill oxå ha fint på min trapp, men är för lat för att orka! ;)