söndag 9 oktober 2011

VARG!!!!!!!

På väg hem från Västerfärnebo ikväll såg vi en VARG!!!!!! jag har inte hämtat mig än! 
Konstig känsla i kroppen.. en varg lixom... en varg ser man ju inte!!! men med tanke på hur många som sett de där vargarna nu så kanske det inte blir så ovanligt.... för det verkar ju inte bara finnas två....

Det var utanför Salbohed, vid vägen in till Örsingsbo, kom från Örsingsbo vägen sprang över framför bilen och ned i diket på min högra sida, jag såg rörelse i god tid så jag hann bromsa in och se vargen, men hann tyvärr inte ta kort..... den försvann dessutom snabbt in i skogen..


Jo, konstig känsla i kroppen, det ilade i hela benen hela vägen hem, men samtidigt känns det på något vis spännande att fått se en VARG!!!!!! Det trodde jag aldrig att jag skulle få se.... men, som jag skrev.. så många som sett varg nu måste ju tyda på att det finns kanske lite för många på ett lite för litet område... Och det som hänt med alla får i Rörbo..... hu hu hu så hemskt!!!

Kanske är det lika bra att jag inte fick ledigt på älgjakten nästa vecka.. för nu kommer jag ha ordentlig vargfrossa!!! 

bilden är lånad från google- sökord varg




2 kommentarer:

Angelica sa...

Hu va läbbigt!
Coolt men läskigt!

Vilken upplevelse!

Elin sa...

precis.. coolt men läskigt!