tisdag 8 november 2011

Potatis!!!!!!

Plockade upp potatisen ur landet i söndags... fick ganska mycket.. ca 15kg var det kvar i backen..
Men då vägde jag inte in den  här... hade jag gjort det hade det nog varit 20 kg.... 


Den går ju inte att använda.. tror den är lite för stor för att vara god.. och dessutom är den ju grön :( Men den ligger på köksbänken.. för den är ju så häftig och gigantisk!!!!

Det var söndagen.. gräva i landet och pyssla ute, Magnus satte upp kattluckan ut till kattgården så det inte drar in så mycket kall luft i källaren.. 

Men i lördags var vi på partaj hos grannarna, de hade fyllt/skulle fylla år så det var ett litet kalas där, jag hade bakat goda tårtor och kakor till dom så det var en uppskattad present:)

Vi hade en jättetrevlig kväll!!!

Nu kikar jag lite på TV, i em. har jag varit till familjeläkaren och det var ju en upplevelse i sig... jag fick träffa ett nyvaket penntroll som troligtvis inte visste vad hon höll på med... men.. den storyn kommer imorgon... ojojoj...


SES!!!


Inga kommentarer: