lördag 17 december 2011

jo... tredje advent var det ja...

Försökte ju mobilblogga förra helgen och så skulle jag lägga upp en inlägg på måndagen ist... men.. det blev inget på hela veckan!!!!!! Har inte riktigt haft någon inspiration till den här sidan, men nu ska jag igång här igen:) Nu kommer det lite jul och ledighet så nu har jag lite att skriva om när det inte bara blir jobb jobb och jobb om dagarna..

Hursomhellst, här kommer berättelsen om julgransjägarna...

 Björn och Sofia förbereder avfärd mot granskogen...

 Vi hoppasde ur bilen, alla 5.. men ingen av granarna dög, så vi hoppade upp igen och åkte vidare...

"UPPSITTNING"!!!!!

 Björn, Fia och Mange

På vägen till nästa skog såg vi fina rådjur:)



Sedan hittade vi disneygranen!
 Björn och Mange är stolta över sitt byte:)

Mange på jakt...

Björn spårar älg......

Jag och Fia hittade en liten fin gran:)


 Och en stubbe...

På vägen tillbaka tog jag lite sälg och rönn till Knutte kanin:)

De som äger marken håller på att röjja skog och vi hade lov att ta alla granar och grenar:)

Våran gran är faktiskt en redan nedhuggen grantopp från en hööög gran:) 

Och bilder på VÅR gran kommer när den är inne och klädd!

SES!

Inga kommentarer: