söndag 18 december 2011

Skön dag!

Idag har vi haft en skön dag... tog lite sovmorgon, efter frukost gick jag ut och städade kaninburen och plockade lite på altanen och i trädgården, Magnus är sjuk men han kom ut och tog lite frisk luft och vi kunde ju bara inte låta bli att prova snöslungan:)

Raffe tyckte snön var lite blöt men ganska kul:) 
Det roligaste är ju att jaga snöbollar:)


Men när snön blev för mycket för busarna så blev det trångt inne hos Knutte, men han tyckte det var kul med sällskap en stund:)

Sedan var det då premiär.. jo, vi hade smygpremiär förut Tobbe, Frida och jag, när inte Mange var hemma.. men nu var det väl f*n om inte det skulle vara tillräckligt med snö för att det skulle gå...


Jodå det gick, det enda som var problem var växlarna som strulade lite.. 
 Men annars gick det fint!

Medans Mange fipplade med snöslungan byggde jag en snölyckta...
 
 
Typiskt nog så gick dragsnöret sönder på snöslungan så det hela tog lite längre tid än vad vi hade tänkt oss.. Mange fick meka ett tag.. jag gick in och städade, tvättade och lagade mumsig älgfärslimpa med mumsig champinjonsås.. Och missarna blev såååå trötta av att vara ute i snön:)


 Men så var det dags att vakna....


Nyvaken? vem?? jag????

Sedan myser vi i soffan lite:)



Så, mest pyssel idag då, skön dag... känner mig bara lite stressad över att jag inte är jul-stressad... ehm.. hur normalt är det? 

Ska fundera igenom om jag har något som måste fixas innan jul eller om jag verkligen inte behöver känna mig stressad... jag kanske inte är stressad bara för att det helt enkelt bara är att inse att det som måste fixas får fixas på fredag.. innan dess vet i 17 om vi hinner...

Jaja... jul blir det och än så länge känner jag mig helt lugn.. varför stressa lixom??
:)














Inga kommentarer: