fredag 17 februari 2012

Sol!

Idag har det väl varit underbart väder ute? 
Jag såg det som en del i min rehabilitering från förkylnings influensan att gå ut i den underbara solen en stund!

Jag klädde mig varmt och tog med mig katter, kanin, varm lingondricka, kamera, filt och solstol ut till söderväggen..... men först gick jag och kikade på spår på tomten.....


Egentligen för små för att vara varg, men för stora för räv.... runt hela huset och över grannarnas tomter, fram och tillbaka har djuret gått iaf...  visst, det kan ju vara en hund som sprungit lös, men på andra sidan vägen och längre upp på gatan här i Kila så har länsstyrelsen och markägare spårat varg idag... HUGALIGEN! 
Så, ikväll fick Knutte gå in tidigare än vanligt, strax innan det blev helt mörkt :) 
Spåren på framsidan är ca 4 meter från altanen och Knuttes bur och på norrsidan  är spåren ca 50 cm från katternas rastgård, där ser det dessutom ut som om djuret har stannat, Så även om det är en hund så är jag inte direkt överlycklig...


Jaja, nu är alla inne iallafall.

Men, det var såååå skönt i solen, Mirma låg på sopskået och sov lääänge och Raffe spatserade runt lite men satt en stund och njöt i solen han oxå. Knutte hoppade runt i snön och rullade sig... Raffe tyckte det var sååå kul när jag kramade små snöbollar och kastade iväg han sprang efter dom och gjorde som ett rävhopp ner i snön för att döda dom, sedan sprang han tillbaka till mig och satte sig i väntan på nästa boll, som apport fast med nya "bollar" hela tiden:)

sötnosarna 

 Fina Raffe "tittar ner" på mig i solstolen...

 Mirma njuuuuter:)

Här ser du Raffe jagandes efter en snöboll....


VI satt där ute en bra stund det var så skönt! och det var så varmt i solen så jag blev alldeles svettig med alla mina kläder på mig, men det var ju meningen, jag skulle ju inte frysa!

Annars så har jag tagit det lugnt, fast inomhus, är ju inte helt kry än, var ju hemma från jobbet idag oxå :( Men då kunde jag få lite sol iaf så någonting bra var det väl med att jag är sjuk i!


nu ska jag kolla på lite bilder... ses!!!


Inga kommentarer: