tisdag 29 maj 2012

Ullared!

I fredags 23:30 gick bussen ifrån Västerås...


Sedan var det nästan bara att försöka sova... vilket inte gick så bra... slumrade väl lite till och från, men det blev nog bara ca en timme sömn natten till lördag...
SOM TUR VAR så hade jag inte somnat helt när vi stannade i Örebro... när för då hade nog busschaufförerna varit en busschaufför mindre så att säga...
Där mitt i Örebro, vid en statoilmack stannade vi, klockan var ca 01:30 och alla fösökte verkligen sova... Så ska vi invänta en ny busschaufför som ska köra ner till Ullared... vad gör busschauffören då för att få tiden att gå?

Blåser i micken och säger hallå hallå, hör ni mig????

Jo, det var en gång två fjärilar som var ute och flög.
-men du ska vi inte ta å älska, sa den ena
-neeeeej, det blir så larvigt då, sa den andra........

.....................
Hade jag somnat och blivit väkt, då hade jag nog inte blivit så glad....

Jaja, sedan sent om sider kom den andra busschauffören och vi kunde rulla (läs: skumpa) vidare....

Kallsvettades, mådde illa, var trött, varm, kall om vart annat.... stannad ei ödeshög och käkade lite frukost, eller ja, vi rastade och så åt iallafall jag frukost när jag var ombord på bussen igen, sedan sov jag en liten stund (SOV!) och så när jag vaknade var det bara att fräscha upp sig så gott det gick....

Så, klockan 07:00 var vi framme vid varuhuset Gekås i Ullared....

Då börjar det roliga och det som gjorde allt värt den vidriga bussresan!

Shopping shopping shopping
 
 

 

Jag köpte, bland annat... mobilskal, pusselmatta, legofriends lego, my little pony, spel kalaha, spel rita gissa, sjal, linnen, nattlinne, trädgårsprydnader (småfåglar), eyeliner, nagellack, nageldekorationer, ansiktsmask, hårinpackning, schampoo, balsam, tvål, kattmatskålar, kattleksak, kattbädd, basebollträ, baseboll, presentpapper, mm..  mm.. mm...

Det var verkligen en upplevelse!

MEN, nästa gång kommer jag INTE åka buss!

Bil, boende i stuga och dela upp shoppingen på två dagar! Det är nog modellen det!

SÅ det lutar åt atrt försöka ta en sån liten tripp till hösten:)

Vägen hem var inte rolig den heller, men då var man på väg hem och var inte lika tvungen att sova, så det var skönare, men trolgtvis bara för att den stressen att vara tvungen att sova var borta så sov jag sååå skönt iallafall en och en halv timme!

Men OJ vad det var skönt att komma hem!

 

SES!!!!


Inga kommentarer: